🛒 Kjøpsvilkår for Møbelglede AS
Kjøpsvilkår
Sist oppdatert: Juli 2025
1. Generelt
Møbelglede AS selger brukte møbler og lenestoler fra kjente, skandinaviske kvalitetsmerker som Ekornes, Hjellegjerde, Conform og flere. Våre produkter er nøye utvalgt, testet og beskrevet, og alle selges «som de er» til sterkt rabattert pris i forhold til nypris.
Disse kjøpsvilkårene gjelder for alle kjøp gjort på mobelglede.no og regulerer forholdet mellom deg som kunde og oss som selger. Når du bekrefter en bestilling hos oss, aksepterer du samtidig disse vilkårene.
Du må være over 18 år for å handle hos oss. Handler du på vegne av en virksomhet, må du ha fullmakt til dette.
2. Parter
Selger:
Møbelglede AS
Org.nr: 933 870 421
Lien 79, 5057 Bergen
E-post: post@mobelglede.no
Kjøper:
Den personen som foretar bestillingen og er registrert som mottaker.
3. Kjøpsprosess
Ved å gjennomføre et kjøp på mobelglede.no bekrefter du at du:
- Har lest og forstått produktbeskrivelsen og sett bilder av varen.
- Har valgt ønsket leveringsmetode.
- Har akseptert disse kjøpsvilkårene før du gjennomførte kjøpet.
- Har mottatt ordrebekreftelse på e-post.
4. Ordrebekreftelse
Når du gjennomfører en bestilling hos oss, mottar du en ordrebekreftelse på e-post. Vi ber deg kontrollere denne nøye. Dersom noe ikke stemmer, må du kontakte oss snarest mulig. Avvik mellom bestilling og bekreftelse anses som et nytt tilbud du kan godta eller avslå.
5. Betaling og mva
Alle priser på mobelglede.no er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (mva).
Du kan betale med Vipps, Kortbetaling, eller Klarna. Beløpet trekkes ved gjennomføring av kjøpet. Eventuelle fraktkostnader legges til i kassen før du fullfører kjøpet.
6. Levering og forsinkelse
Vi tilbyr tre fraktalternativer:
- 🚚 Hjemlevering: Lenestolen leveres hjem til deg. Tidspunkt avtales etter kjøp.
- 📦 Levering til utleveringssted: Via Posten eller PostNord.
- 🏢 Hente selv: Du kan hente stolen kostnadsfritt fra vårt lager i Bergen etter avtale.
Leveringstid er normalt 3–7 virkedager fra bestilling, avhengig av valgt fraktmetode og hvor i landet du bor. Vi gjør vårt beste for å sende ut varen så raskt som mulig, og tar kontakt dersom det oppstår forsinkelser.
Du må være til stede ved hjemlevering. Dersom levering ikke er mulig grunnet manglende fremmøte eller plassforhold, forbeholder vi oss retten til å forsøke på nytt mot ny fraktkostnad.
Ved vesentlig forsinkelse vil vi informere deg så raskt som mulig. Du har da rett til å kansellere kjøpet med full refusjon, velge nytt tidspunkt eller beholde opprinnelig levering med ny tid.
7. Henting fra lager (Bergen)
Ved “hent selv” er du ansvarlig for transport og for å kontrollere stolen ved overtakelse. Varen er solgt i henhold til beskrivelsen, og risikoen for transportskade ligger hos deg etter henting.
8. Angrerett
Som forbruker har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du mottar varen, jf. angrerettloven § 21. Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder (B2B).
For å bruke angreretten må du gi oss beskjed skriftlig (e-post er tilstrekkelig) innen fristen. Retur må skje innen 14 dager etter at du har varslet oss.
- Returfrakt dekkes av deg som kunde.
- Varen må returneres i samme stand som ved levering.
- Vi forbeholder oss retten til å trekke fra et beløp ved verdiforringelse.
9. Reklamasjon og “som den er”-salg
Våre møbler og lenestoler er brukte og selges «som de er». Dette betyr at varen kan ha bruksslitasje. Forventningene til produktets tilstand vil derfor være lavere enn ved kjøp av nye varer.
Du kan likevel reklamere dersom:
- Vi har unnlatt å opplyse om vesentlige feil.
- Vi har gitt uriktige opplysninger som påvirket kjøpet.
- Varen er i vesentlig dårligere stand enn det du med rimelighet kunne forvente.
Reklamasjon må meldes innen rimelig tid, og senest to år etter kjøpet.
10. Garantier fra tidligere ledd
Dersom en brukt stol fortsatt er dekket av original garanti fra produsent, vil du som kjøper overta eventuelle gjenværende rettigheter.
11. Brukthandelloven
Vi følger brukthandelloven og registrerer alle innkjøp. Dette gjøres for å sikre sporbarhet og forhindre omsetning av stjålne varer.
12. Ansvarsbegrensning
Vårt ansvar er begrenset til direkte tap og maksimalt kjøpesummen og frakt. Dette gjelder ikke ved grov uaktsomhet eller forsett fra vår side.
13. Klager og tvister
Har du en klage, ta kontakt med oss på post@mobelglede.no. Vi vil forsøke å finne en minnelig løsning.
Du kan også klage via:
- Forbrukerrådet: www.forbrukerradet.no
- EU-klageportal: http://ec.europa.eu/odr
Tvister som ikke løses i minnelighet avgjøres etter norsk lov, med verneting der du som forbruker bor.