Retur, angrerett og reklamasjon
📦 Retur, angrerett og reklamasjon
Disse vilkårene gjelder for kjøp foretatt i vår nettbutikk www.mobelglede.no, og regulerer angrerett, retur og reklamasjon i henhold til norsk lov.
1. Angrerett (for privatkunder)
Vi selger brukte møbler som alle er nøye inspisert, renset og beskrevet så presist som mulig. Derfor oppfordrer vi alltid kundene våre til å kontakte oss før kjøp dersom det er noe de lurer på – vi sender gjerne ekstra bilder eller video.
Som privatkunde har du likevel rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du har mottatt varen, jf. angrerettloven § 21.
1.1. For å bruke angreretten, må du gi oss skriftlig beskjed innen 14 dager. Du kan sende e-post til post@mobelglede.no og oppgi ordrenummer og informasjon om hva du ønsker å returnere.
1.2. Varen må returneres innen 14 dager etter at du har gitt oss beskjed. Du er selv ansvarlig for å dekke returkostnadene.
1.3. Returadresse:
Møbelglede AS
Lien 79
5057 Bergen
1.4. Varen må returneres i samme stand som da du mottok den. Du kan prøve varen forsiktig, men dersom den er brukt utover det som er nødvendig for å vurdere tilstand og funksjon, kan vi trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen.
1.5. Refusjon gjennomføres etter at vi har mottatt og kontrollert varen. Vi refunderer beløpet til samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet.
2. Hva skjer etter at vi har mottatt returen?
Vi behandler alle returer innen 14 dager etter mottak. Tilbakebetaling skjer via samme betalingsmetode som ble benyttet ved bestillingen:
- Dersom du har betalt med kort, refunderes beløpet til samme kort.
- Dersom du har brukt faktura via Klarna, vil returbeløpet trekkes fra utestående faktura.
- Hvis fakturaen allerede er betalt, vil Klarna kontakte deg direkte via e-post for tilbakebetaling.
Så snart returen er behandlet, vil du motta en bekreftelse fra Klarna på e-post.
3. Unntak fra angreretten
Angreretten gjelder ikke for:
- Varer som er brukt eller montert etter levering i større grad enn nødvendig
- Kjøp foretatt av næringsdrivende (B2B)
- Varer som er solgt “som de er” og hvor forholdene er tydelig opplyst på forhånd
4. Reklamasjon
4.1. Mange av våre produkter er brukte og selges “som de er”. Dette betyr at man må forvente noe slitasje, og at prisen reflekterer dette.
4.2. Du har likevel rett til å reklamere dersom:
- Vi har holdt tilbake viktig informasjon om varen
- Vi har gitt feil informasjon som påvirket kjøpsbeslutningen
- Varen er i vesentlig dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente
4.3. Reklamasjon må meldes innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen, og senest to år etter kjøpet. Kontakt oss på post@mobelglede.no med bilder og beskrivelse.
5. Feil eller skade under frakt
Dersom varen har fått skade under transport, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig etter mottak, og senest innen 48 timer, med bilder av både emballasjen og skaden.
6. Kontaktinformasjon
Møbelglede AS
Org.nr: 933 870 421
E-post: post@mobelglede.no
Adresse: Lien 79, 5057 Bergen